2011-08-29

Google navigator för Android-gratis är gott

Så kom den till slut till Sverige, Google navigator. Den har funnits länge i USA och jag har verkligen efterlängtat den. En gratis navigator i telefonen som faktiskt fungerar. Gratis är kanske en sanning med modifikation för det krävs att man har en 3G-uppkoppling om man skall resa längre sträckor. Vidare bör man köpa till en laddare för bilen för 3G i kombination med GPS drar ström...mer än vad man tror.

Varför jag gillar denna är just för att jag slipper köpa en dyr navigator som skall sitta i bilen endast för att navigera med, med en navigator blev smartphonen ännu smartare. Google navigator får du med automatiskt när du uppdaterar Google maps och det bör tilläggas att Google Navigator är i beta stadium (vilket i stort sett allt som Google gör brukar förbli i ;-) ). Fördelen med Google nvigator är också den sociala funktionen då man kopplat samman navigeringstjänsten med Places och Latitude. Med places är det möjligt att hitta nya ställen att kanske äta på samt även att rekommendera stället du just stannade till på. Med Latitude så kan du för din omvärld berätta var du håller hus. Så nu finns det ingen anledning till att inte köra med GPS när du inte känner till vägen, rösten som talar gör det korrekt och de gånger jag har testat har jag kommit rätt.


Kategori: Nytta
Pris: Gratis
OS: Google Navigator krävs Android 1.6 eller senare.


Se mer nedan:



No comments: